Month: Marzec 2016

10 sposobów na problemy ze snem

preoblemy ze snemMasz problemy ze snem, a właściwie nie możesz zasnąć? Oto 10 sprawdzonych sposobów, które zawsze pomagają w bezsenności, a wszystko to bez jakichkolwiek tabletek, leków czy choćby suplementów diety. Sprawdź je, a na pewno zaśniesz i wyśpisz się „za wszystkie czasy”.

1. Książka na problemy ze snem

Czytanie jest dobre na zasypianie. Z całą pewnością jest to także pożyteczna metoda spędzania czasu. Warto położyć się do łóżka około pół godziny przed czasem w którym zazwyczaj planujemy sen. Odłożyć wszystkie zegarki (nie mieć żadnej presji) i czytamy sobie spokojnie. Sen może przyjść niespodziewanie, dlatego nie zdziw się gdy obudzisz się z książką na brzuchu, a następnego dnia będzie trzeba przeczytać kilka stron wstecz.

2. Sport przed snem

Doceni sen ten, kto się porządnie zmęczył – zasypia się wtedy w mig. Ale Ty nie uprawiasz sportu? Nie masz pracy fizycznej? To tylko wymówki. Ile kosztuje Cię półgodzinny spacer po okolicy, albo lekki bieg? A może rower czy nordic walking? Zrób to na pełnych obrotach, podkręć tętno, później organizm będzie chciał odpocząć, a na pewno nie wyjdzie Ci to na złe.

3. Wizualizowanie przed snem

Myślisz sobie „znów nie mogę usnąć, próbuję już pół godziny”, myślisz o tym żeby spać, tak bardzo to wałkujesz, że robi się błędne koło. Spróbuj odejść myślami gdzieś dalej – na piaszczystą plażę, na łąkę, w piękne góry. Wyobrażaj sobie kolory, dźwięki, zapachy, skupiaj się na tym mocniej i mocniej. Dojdziesz do takiej wprawy, że zdziwisz się jak dobra masz wyobraźnię. Relaksacja znacznie przyśpiesza sen.

4. Muzyka relaksacyjna na problemy ze snem

Wiele badań naukowych dowiodło, że dźwięki relaksacyjne czy muzyka relaksacyjna, pomagają się zrelaksować, a także świetnie sprawdzają się przed snem. Nie musisz robić zupełnie nic, po prostu rozluźnij się, włącz nagranie i słuchaj – Twój mózg zrobi resztę.

Niektóre nagrania relaksacyjne, to między innymi GErelaxis <- prezentacja (masz 14 dni na przetestowanie).

5. Dieta a sen

Często powodem bezsenności bywa zła dieta, a najprostszy przykład (a właściwie najgorszy) to najadanie się. Jeśli najesz się przed snem, to organizm chce trawić, dlatego pracuje, wytwarza energię, do tego potrzebuje krążenia itd. Są wzdęcia, pełny brzuch, to nie pomaga się zrelaksować i często nawet nie kojarzymy tych faktów ze soba, a wystarczy tak niewiele… niewiele zjeść.

6. Melatonina w produktach

A skoro już jesteśmy przy diecie, to warto szukać takich produktów, które są bogate w melatoninę. Te pomagają na problemy ze snem, bo melatonina ma właściwości usypiające (a za tym idzie wiele pozytywnych kwestii, jak choćby regeneracja organizmu). Sok z wiśni, malin czy też świeże wiśnie i maliny (i niektóre owoce), orzechy, migdały, nasiona słonecznika, banany (oczywiście wszystko to w relatywnie małych ilościach przed snem!), te i inne produkty z melatoniną, pomagają na problemy ze snem.

7. Kąpiel przed snem

Jeśli poprzednie sposoby nie pomagają, spróbuj ciepłej kąpieli. To rozluźni mięśnie i z całą pewnością Cię zrelaksuje, co może sprawić że sen przyjdzie łatwiej.

8. Sen regularny

Jeśli chodzisz spać raz o 21, raz o 23, raz o 3 w nocy, to nie każdy jest na tyle elastyczny, żeby zasypiać „ot tak”. Jednak jeśli możesz zorganizować sobie czas tak, aby zasypiać zawsze o tej samej porze, to Twój organizm przyzwyczai się, że o danym czasie, ma produkować takie hormony aby szybko i bezproblemowo zasnąć. To pozwoli Ci także wstawać o regularnych porach, a taki porządek bardzo pomaga w życiu. Ludzie sukcesu podobno mają takie nawyki, że wstają o porach typu 4:35 każdego dnia i mają cały szereg „pozytywnych” nawyków tuż po przebudzeniu, ale to już temat na inny wpis.

9. Zapisz swoje problemy

Często nie możemy zasnąć, bo coś nas gryzie. Niezapłacone rachunki, kłótnia ze znajomym, nieskończony projekt w pracy. Jeśli budzisz się w nocy z potem na czole i martwisz się, że ta sprawa nie pójdzie po Twojej myśli, to weź kartkę papieru i wypisz pierwsze 10 rozwiązań, które przyjdą Ci do głowy. Jeśli rachunki, to na przykład:

  • mam termin płatności do 10 ego, ale mogę się spóźnić 10 dni, więc zapłacę 15 ego,
  • jutro zadzwonię do 3 znajomych/ członków rodziny z prośbą pożyczki,
  • zrezygnuję z „tego i tego”, aby zapłacić rachunek,
  • wezmę kredyt i rozłożę go na długi okres (na przykład w przypadku dużego rachunku).

W przypadku nieskończonego projektu w pracy:

  • zrezygnuję z „takiej i takiej” aktywności aby poświęcić dodatkowe godziny,
  • poproszę o przełożenie o 1 dzień (z rozważeniem konsekwencji),
  • gdy wstanę będą nowe pomysły i energia,
  • poproszę kogoś (konkretną osobę) o pomoc w zamian za…,

Te na pozór trywialne pomysły, mogą okazać się świetne na rozwiązanie problemu. Później okaże się, że możesz spać spokojnie, bo masz aż 10 asów w rękawie.

10. Autohipnoza i medytacja

Z bezsennością możesz walczyć także za pomocą sugestii. Warto poczytać co nie co o podstawach autohipnozy, albo medytacji. Jedna i druga technika nieco różnią się od siebie, ale pozwalają się bardzo dobrze zrelaksować.

Proste ćwiczenie z autohipnozy. Połóż się wygodnie i powiedz sobie w myślach: teraz rozluźnię wszystkie swoje mięśnie (i koncentruj się po kolei na każdym z mięśni które jesteś w stanie wyróżnić). Później powiedz sobie sugestię: kiedy policzę od 10 do 1, wejdę w stan głębokiego relaksu, charakteryzującego się podatnością na sugestię. olejno możesz wprowadzać sobie różne zabawy z wyobraźnią, na przykład: wyobrażam sobie, że unoszę się niczym chmurka, lekko nad ziemią, gdy dotknę łóżka, zapadnę w głęboki i relaksacyjny sen w którym cały czas będę mieć świadomość…

Taka zabawa z czasem zamieni się w prawdziwi sen, a Ty obudzisz się jak osoba nowo narodzona.

Powodzenia! Pokonaj swoje problemy ze snem!

Prawo przyciągania – czy działa?

Czym jest prawo przyciągania i czy działa? Dziś temat nie koniecznie związany z hipnozą, chociaż czy faktycznie? Hipnoza jest oparta o sugestie, zaś prawo przyciągania także dotyczy wiary, czyli w dużym stopniu przekonania – sugestii.

Jak nie działa prawo przyciągania

Wielu ludzi sądzi, że skoro coś im się należy: pieniądze, miłość, zdrowie, itd., to wystarczy żeby o tym mocno myśleli i to się spełni. Nie spełni się.

Aby coś faktycznie się zadziało, musimy wykonać jakąś akcję, jakiś ruch. Twoja podświadomość często podpowie Ci rozwiązanie, ale do skutku potrzebne jest działanie. Nie znajdziesz pracy, jeśli nie będziesz jej szukać, szef sam do Ciebie nie zadzwoni. I przestań narzekać, że nie masz znajomości, a ktoś tam dostał pracę, bo ma wujka. Skup się na sobie i na tym co możesz zrobić.

Nie odpowiadają na Twoje zgłoszenia? Rób coś, zmień coś, napraw coś. Może Twoje CV jest kiepskie, może brakuje w nim czegoś co jesteś w stanie uzupełnić.

To samo będzie ze zdrowiem, odchudzaniem, osiąganiem każdego celu. Twoja podświadomość obroni się sama, ale daj jej działanie.

Podsumowanie

Ten wpis był krótki, ale miał za zadanie trochę zmienić Twoją postawę roszczeniową na nastawienie – daję coś z siebie i w zamian coś za to dostaję. Zatem prawo przyciągania nie działa jak magiczne zaklęcie, wymaga ono od Ciebie energii.

Mam nadzieję, że zmiana podejścia przyczyni się do poprawy Twojego codziennego życia.