Month: Październik 2014

Jak poradzić sobie ze stresem?

Czym jest stres? Najczęściej to strach, zdenerwowanie, obawa, agresja, ciągłą presja.

Jak widzicie, stres ma wiele imion i dotyczy praktycznie każdego – pracownika korporacji, ojca który musi utrzymać swoją rodzinę, dziecko które niebawem ma klasówkę w szkole, studenta, który nie zaliczył sesji itd.

Jaki stres jest największy?

Dla jednych błaha sprawa, może być tragedią dla innych, to samo ze stresem – coś co nie działa na jednego, może denerwować drugiego, wręcz wyprowadzać z równowagi. Nie można bagatelizować niczego, co przyczynia się do pogorszenia naszego nastroju, trzeba zwalczać to już na samym początku, gdyż zbyt wiele negatywnych emocji to:

  • problemy zdrowotne spowodowany przez stres,
  • problemy z sercem,
  • nerwica,
  • problemy i zaburzenia psychiczne,
  • i wiele innych problemów czy też niedogodności życiowych.

Jak poradzić sobie ze stresem?

Najlepiej byłoby wyeliminować problemy, ale wtedy pozostaje siedzenie w domu i brak jakichkolwiek relacji z ludźmi. Nie pozbędziesz się problemów czy rzeczy które Cię denerwują, ale możesz wyeliminować do 70% negatywnych odczuć, które im towarzyszą. Wszystko zależy od Twojego nastawienia, więc zapracuj na to.

System na to aby pokonać stres

medytacja relaksacyjna muzyka relaksacyjna — kopiaNależy zacząć małymi krokami, nie koniecznie udając się na terapię zamkniętą (może nie jest jeszcze aż tak źle 🙂 ). Warto koniecznie rozważyć takie rozwiązania:

  • sport, aktywność fizyczna, bieganie, chodzenie, nordic walking,
  • joga, warsztaty kreatywności, spotkania w grupach przyjaciół, stowarzyszenia itd.,
  • produkty typu afirmacje mp3, muzyka relaksacyjna, nagrania odprężające, szumy morza itp.,
  • sesja u coacha, trenera osobowości, psychologa czy też u psychiatry (jeśli jest taka konieczność, nie wstydź się i po prostu zrób to), hipnotyzer, i inni specjaliści, możesz też spróbować naszych nagrań z hipnozą Hipnosencja.pl

A ty jak radzisz sobie ze stresem?

Masz jakiś sposób na to jak poradzić sobie ze stresem? Jeśli tak, to podziel się z nami w komentarzu, podaj swoją sugestię. A na koniec mały filmik o stresie:

Muzyka relaksacyjna dla dzieci

Kiedy Twoje dziecko denerwuje się bez powodu, to wiedz, że coś się dzieje, kiedy jest agresywne, nie może się skoncentrować, to muzyka relaksacyjna dla dzieci, będzie dla niego odpowiednim rozwiązaniem.

Zanim psycholog wskaże na ADHD

Diagnozy psychologów często pozostawiają wiele do życzenia. Jeśli jakieś dziecko jest zbyt energiczne, to MYK wystawiamy mu ADHD, dajemy leki na uspokojenie i odpowiedni papierek do szkoły, że gdyby dziecko zaczęło wyrywać sobie włosy z głowy czy krzyczeć jak szalone, to znaczy że to normalne i nie trzeba się przejmować.

Tymczasem w głowie dziecka

Nie zdajesz sobie sprawy jak skomplikowane procesy, przemyślenia i analizy zachodzą w głowie małego człowieka, jak wiele wypadkowych XXI wieku ma na niego wpływ. Telewizja, reklamy, gadżety, coraz częstszy brak ruchu i kompletny brak uspokojenia i relaksu (chyba nie nazwiesz relaksem codziennego komputera?!), to wszystko jest powodem frustracji wśród młodych ludzi.

Ich mózgi są przeciążone

Ludzki mózg taktuje w różnych częstotliwościach – w zależności od tego co w danej chwili robi. Odsyłam do krótkiego artykułu na Wikipedii fale mózgowe w którym jest to prosto opisane.

Krótkie podsumowanie – im umysł aktywniejszy, im więcej analizuje, im więcej sygnałów odbiera, tym częstotliwość taktowania jest wyższa. A zatem gdy gramy w szachy, to prawdopodobnie nasz mózg taktuje z częstotliwością gamma (gęste impulsy, wysoka amplituda), natomiast im fale dłuższe i im niższa częstotliwość, tym nasz mózg bardziej odpoczywa, wyłącza pewne procesy. Dla przykładu fale theta i delta to częstotliwość mózgu w momencie głębokiego snu czy medytacji.

I tu pojawia się problem. Mózgi naszych dzieci są przeciążone. W domu, stale analizują informacje z:

– telewizora,

– komputera,

– smartfona,

– konsoli,

W szkole zaś czeka na nich intensywna nauka, prace domowe, egzaminy (już teraz nawet w 6 klasie podstawówki, dzieciaki nękane są egzaminami!). To wszystko jest potocznie nazywaną „presją”, zaś ta presja (możliwa do odnotowania w postaci intensywnego taktowania gamma), przejawia się zdenerwowaniem, agresją, irytacją, wybuchami złości, niepokojem, problemami ze snem.

W przyszłości, może się ona przekładać na poważne problemy psychiczne, a także fizyczne (nerwica, problemy z sercem).

Jak temu zaradzić?

Musisz od czasu do czasu zadbać o to, aby Twój dzieciak „się zresetował”. Pozostawił elektronikę, zapomniał o obowiązkach, zrelaksował się, wyszedł na spacer, miał jakieś spokojne hobby nie wymagające od niego presji. Nawet proste akwarium z rybkami, może przyczynić się do zrelaksowania i wyciszenia Ciebie i Twojego dziecka.

A wyjazd w góry lub piknik na łące? Genialna sprawa!

taktowanie alfaIngeruj z muzyką i dźwiękami

Dodatkowo możesz ingerować w mózg swojego dziecka – brzmi poważnie? Jednak jest to bardzo proste, nie inwazyjne, nie drogie i ma same plusy.

Spokojna muzyka – to podstawa. Zamiast radiowych przebojów, które lecą na co dzień, puść coś spokojnego, leniwego, wręcz usypiającego. Niech Twoje dziecko dostosuje się do tych rytmów i dzięki temu samo wyciszy.

Dźwięki przyrody, takie jak nagrania relaksacyjne GErelaxis, to genialna sprawa. Nic tak nie uspokaja jak natura, odgłosy lasu, rzeki czy łąki. Natura jest spokojna, toczy się własnym, spokojnym życiem, niczego nie narzuca. Właśnie w taki sposób ludzki mózg się z nią zgrywa i taktuje na takich samych częstotliwościach. Przetestuj nagrania GErelaxis (masz 14 dni na darmowe testowanie), a zobaczysz jak pozytywnie wpłyną na Wasze rodzinne życie.

Czy będzie to muzyka relaksacyjna dla dzieci, czy dźwięki przyrody, to na pewno wpłyną na Was pozytywnie.


Grafika obok przedstawia poszczególne rodzaje taktowania w mózgu: gamma, beta, alfa, theta, delta. Dzięki (między innymi) odpowiednio wyselekcjonowanym dźwiękom natury, możesz dostroić swój mózg na taktowanie alfa.

Hipnoza połączona z muzyką relaksacyjną

Jak udało nam się ustalić w wielu poprzednich wpisach, hipnoza jest tym stanem świadomości w którym sami godzimy się aby go osiągnąć i aby przez niego iść. Współczesna hipnoza nie polega na hipnotyzowaniu ludzi wbrew ich własnej woli.

Jak można sprawdzić swoją podatność na hipnozę?

Przede wszystkim spróbować samodzielnej autohipnozy. Na naszym blogu znajdziesz mnóstwo porad na ten temat.

Innym sposobem jest poznawani odmiennych stanów świadomości. Świetnym ćwiczeniem może być medytacja z dźwiękami relaksacyjnymi. Dla przykładu seria GErelaxis – dźwięki nastawione na medytację relaksacyjną. Są to zbilansowane dźwięki natury, połączone z dźwiękami dudnienia różnicowego, a także opcjonalnie z głosem lektora, który instruuje nas w wielu kwestiach.

Odsłuchujący odczuwa w tym stanie ogromną przyjemność, odprężenie i całkiem inny stan percepcji. Jeśli chcesz, możesz zobaczyć prezentację http://gerelaxis.pl

Człowiek zrelaksowany ma lepiej

Dlaczego warto się zrelaksować? Ponieważ człowiek zrelaksowany ma znacznie lepiej. Nie mamy stresu, a zatem mniej kortyzolu (niepożądany hormon, który jest odpowiedzialny za wiele chorób, a w tym katabolizm mięśni). Lepiej zrelaksowani, jesteśmy bardziej otwarci do ludzi, częściej się uśmiechamy, ludzie nas lubią, łatwiej nawiązujemy relacje.

Dlatego relaksuj się, wykorzystaj do tego wszystkie możliwe sposoby i powodzenia!